Navele de marfă au o durabilitate îndelungată. Ele pot fi utilizate timp de zeci de ani înainte de a fi nevoie de înlocuire. Dar chiar și pentru aceste nave uriașe vine un moment în care sunt scoase din uz. A scăpa de tone de oțel nu este însă o treabă ușoară. Adesea sunt aruncate și sunt aduse la mal. Frank Geerdink, director al Aseco Europe B.V., a găsit o soluție durabilă pentru această problemă.
Pentru a face acest proiect posibil, Aseco a colaborat cu CMT. În șantierul naval CMT, navele dezafectate sunt tăiate în diferite părți cu ajutorul unor fire de tăiere uriașe. La finalul acestui proces amplu, tot ce rămâne sunt felii mari de metal. Unele dintre aceste părți pot fi topite în oțel, altele sunt transformate în produse reciclate. Aseco reușește chiar să producă energie din unele rămășițe!
Acestea sunt principalele avantaje ale dezasamblării navelor într-o astfel de manieră:
● Este o economie de 100%; pentru mediul înconjurător, pentru natură și pentru oameni.
● Se reduce Co2 și, de asemenea, se reduce poluarea aerului și a apei.
● Se poate crea un mediu sigur fără a fi nevoie să dezasamblați o navă direct în ocean (ceea ce duce adesea la poluare).
● Este un sistem automatizat care nu necesită muncă grea și fizică din partea lucrătorilor.
Sunteți curioși în legătură cu acest proces de dezmembrare? Urmăriți clipul video de mai jos
În 2018, Aseco a adus această provocare la Alcomex. Proiectul a fost primit cu mult entuziasm de către echipă. Sustenabilitatea este un pilon important pentru Alcomex. Așadar, având ocazia de a colabora cu Aseco la un proiect atât de important, se potrivește perfect cu Alcomex.
Aseco a avut nevoie de arcuri de presiune foarte specifice pentru a le plasa între perlele mari de oțel. Procesul mecanic nu ar fi putut funcționa fără aceste arcuri. De asemenea, acestea trebuiau să fie rezistente la murdărie pentru ca procesul de dezasamblare să fie viabil din punct de vedere economic. Iar pentru a putea tăia direct prin cargoboturi, arcurile trebuiau să fie deosebit de puternice. Un proiect atât de complex necesită o soluție personalizată; un serviciu pe care Alcomex îl oferă.
Înainte ca proiectul să poată fi lansat, Aseco și CMT international au avut nevoie de aprobare și subvenții. Din cauza complexității proiectului, a durat mai mulți ani până când toate cerințele au fost îndeplinite. Din fericire, în 2022, aprobarea a fost acordată și au putut, în sfârșit, să înceapă.
Soluția
Înainte ca Alcomex să poată începe procesul de producție, a fost nevoie de semnarea câtorva NDA-uri. Deoarece proiectul se afla încă în prima etapă, trebuia asigurată confidențialitatea. Cu toate acestea, după semnare, Alcomex a început să producă arcurile specifice solicitate de Aseco. Prin instalarea arcurilor la o anumită distanță unul față de celălalt, a fost posibilă tăierea navelor.
Frank Geerdink, director al Aseco, despre Alcomex.
Factorul decisiv pentru a lucra cu Alcomex a fost modul lor de comunicare. Au înțeles rapid de ce aveam nevoie pentru a efectua primele noastre teste. Faptul că au fost capabili să realizeze produsele personalizate de care aveam nevoie, exact la momentul potrivit, este încă o dovadă că am ales compania potrivită cu care să lucrăm.
Sunt importante arcurile Alcomex? Fără îndoială! Chiar dacă alte 5 întreprinderi și-au trimis arcurile pentru testare, modul clar și concret de comunicare al Alcomex a fost de departe superior.
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookies
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.